Meny
Meny

Reklamasjon og Garanti

  • Autorisert forhandler

    Vi er en godkjent og autorisert forhandler av alle merkene vi fører,og kan derfor gi deg leverandør godkjent garanti. Vi følger krav og regler som er fastsatt av våre leverandører.

    Dersom du skulle oppleve problemer med varen din er du velkommen til å ta kontakt, slik at vi kan avgjøre om det er en garantisak.

    Hvordan reklamere?

    Gjør følgende dersom du ønsker å reklamere:

    1. Last ned og fylle ut dette skjemaet – Last ned skjema

    2. Finn frem ordrebekreftelse tilknyttet varen(e) det gjelder. Kopi av ordrebekfretelse må alltid legges ved. 

    3. Kontakt vår kundeservice for å avtale videre prosess og for å motta en ferdig frakert returlapp. Du betalier ikke porto for reklamasjon.

    Behandlingstid på garanti/reklamasjoner vil variere endel, men du må regne med at det kan ta 2-4 uker, alt etter hva som er feil på varen og hvilket merke det er. Noen ganger må vi reklamere videre til leverandør, og i slike tilfeller kan det derfor ta lenger tid før du får en endelig status på din reklamasjon. men vi prøver å gjøre dette så raskt som mulig.

    Garanti krav

    Legg merke til at følgende aldri dekkes av garanti
    – Skade på krone
    – Knust/ripet glass
    – Fuktskader på klokker som ikke er vanntette (vanntett = 10 ATM, 100 M eller mer).
    – Fuktskader hvor funktionsknapper er anvendt under vann.
    – Skader som er forårsaket av feil vedlikehold, likegyldighet eller andre skader som ikke har sin årsak i material- eller produksjonsfeil.
    – Dersom batteri er byttet hos urmaker uten trykktest (krav om kvittering) dekkes ikke vannskader på 10 ATM + heller.
    – Skader forårsaket av inngrep av ikke-kvalifisert repartør.
    – Klokken skal ALDRI bli prøvd reparert hos ekstern urmaker.
    – Skade på rem/lenke/urkasse dekkes aldri av garanti.

    Etter 6 måneder dekkes ikke
    – slitasje på rem/lenke
    – batteri

    2 års garanti
    – på “innmat” av klokken
    – løse detaljer på urskiven (forutsatt at det ikke er synlig slagskade på klokken)

    Kontakt oss først

    Det er alltid best å ta kontakt med oss i forkant å forklare situasjon/tilfelle, så det kan avklares på et tidlig tidpunkt om det kan være en reklamasjonssak.