Meny
Meny

Vilkår og Betingelser

Kjøpsvilkår

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Partene

Firmanavn: Reverie AS
Organisasjonsnr: 912 652 815.
Kontaktadresse: Brobekkveien 38, 0598 Oslo

E-post: kundeservice@klokker.no

Kjøper er den personen som foretar bestillingen.

Priser og portokostnad

Alle priser er oppgitt i norske kroner inkludert MVA. Porto er gratis for bestillinger over 1000 kroner, kryss av for dette i bestillingsskjemaet.

Leveringstid

Bestillinger lagt inn før klokken 07:00 blir vanligvis sendt samme dag. I noen tilfeller kan det ta 1-2 dager ekstra, men vi gjør vårt ytterste for å holde leveringstiden så kort som mulig. 

Postoppkrav

Vi har dessverre sluttet med postoppkrav pga. at for mange ikke hentet sine bestillinger.

Betaling og sikkerhet

Betaling

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- eller kredittkort eller betalingsløsningen Klarna Faktura eller Klarna Delbetaling.

Du kan lese mer om kort- og fakturabetaling gjennom Klarna HER og har du spørsmål om hva Klarna er, kan du lese mer om det HER.

Skadet pakke

Hvis du oppdager at pakken er skadet allerede ved avhenting på postkontoret: Meld fra om dette med en gang på stedet. Oppdager du en transportskade først når du kommer hjem og åpner emballasjen: Ta med deg hele forsendelsen inkludert emballasjen tilbake til postkontoret og fyll ut et skadeskjema. Postpersonalet vil hjelpe deg med utfyllingen. Send så varen sammen med skadeskjemaet i retur til oss.

Retur av varer

Du har 14 dager ubetinget angrerett. Så sant innpakningen ikke tar skade eller blir forringet på noen måte (fremstår som ny), vil ikke åpning innebære avskjæring i angreretten. Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Sjekk ellers info for retur i toppmenyen.

Uavhentede pakker kan bli  belastet med et gebyr på 150 kroner for merarbeidet vi har med slike.

Viktige utdrag fra angrerettloven:

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a). Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd)

Trykk her for å laste ned angrerettskjema.

Dersom du har fått feilsendte varer eller varen inneholder en feil eller mangel dekker vi returporto.

Vennligst kontakt oss før du returnerer varen(e).

Defekt vare

Dersom du har fått en defekt vare eller om du er misfornøyd, ta kontakt! Vi skal alltid ordne opp!

Personopplysninger

Informasjonen vi mottar når du registrer deg vil kun bli benyttet til varedistribusjon og til å sende deg informasjon fra nettbutikken. Vi behandler bare de personopplysninger du oppgir til oss, og som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg, og du har på forespørsel rett til å få opplyst hvilke opplysninger vi har registrert om deg, og til å kreve disse opplysningene slettet. Vi vil aldri videreselge mailinglister eller annen informasjon til tredjeparter. Vi forbeholder oss retten til å avvise ordre. Alle personlige opplysninger må stemme overens (tlf. nr, navn og adresse) for at ordren skal godkjennes. Bevisste forseelser som falske ordreinnleggelser, forsøk på svindel, dokumentforfalskning eller annen kriminell virksomhet politianmeldes.

 

Personvernerklæring

Reverie AS (heretter 'vi') tar personvern på alvor.
Vi innhenter kun den informasjon vi trenger for å kunne gi god service til deg som kunde.

I henholdt til EUs personvernforordning (GDPR) kan du kreve:

Å få innsyn i egne opplysninger, hva vi har lagret om deg
At uriktige, ufullstendige eller opplysninger blir rettet, slettet eller supplert
Å kunne bestride vår behandling av data
Å kunne trekke tilbake samtykke du har gitt
Retten til dataportabilitet.

Vi vil i dette dokumentet opplyse om hvilke persondata vi lagrer – og ikke lagrer, hva som deles med våre tjenesteleverandører, hva dataene brukes til, samt når eller hvordan de kan endres/slettes. Ikke alt er aktuelt for alle kunder; hva som lagres kan avhenge av hvilke av våre tjenester du benytter deg av. Dokumentet er forsøkt gjort så oversiktlig som mulig, ønsker du ytterligere detaljer om enkelte punkter eller dine persondata, ta kontakt.

Personinformasjon:

For å kunne sørge for at dine bestillinger og forsendelser kommer frem, trenger vi navn og adresse. I tillegg ber vi om mobilnummer og epostadresse som kan benyttes for å kontakte deg i forbindelse med den aktuelle bestillingen, samt for å sende deg fakturakopi, pakkseddel, sporingsinformasjon eller annen nødvendig informasjon. Epost-adressen vil også bli benyttet til enkel kundeoppfølging knyttet til fullførte eller avbrutte bestillinger, denne type kundeoppfølging kan enkelt stoppes allerede fra første henvendelse.

Vi selger produkter med reklamasjonsrett i henhold til kjøpsloven, og/eller utvidet garanti fra de produsenter som tilbyr dette. Av denne grunn beholder vi informasjonen i minimum 5 år slik at vi har mulighet til å videreformidle informasjon til produsent ved garantisaker, eller for å kontakte deg i tilfelle viktig informasjon rundt det aktuelle produktet.

Du kan selv korrigere eller slette informasjon om deg selv ved å logge inn på 'Min konto'. Om du har handlet uregistrert kan du opprette en (gratis) kundekonto og be oss om å knytte dine tidligere ordrer til denne, og deretter gjøre nødvendige korrigeringer.

Betalingsinformasjon:

For å kunne behandle din ordre må denne være betalt eller det må foreligge tilstrekkelig betalingsavtale. Vi lagrer informasjon om hvilken betalingsmetode/betalingsformidler som er benyttet, samt transaksjons ID som gjør det mulig å verifisere dette. Vi lagrer ikke kortdetaljer, fødselsnummer eller annen sensitiv informasjon som benyttes som en del av avtalen du har eller inngår med betalingsformidler (eks. Visa, Mastercard, Klarna ol), denne informasjonen kommuniseres direkte mellom deg og betalingsformidler i kjøpsøyeblikket, og er ikke tilgjengelig i våre systemer.

Noe informasjon, slik som fakturaer, kreditnotaer og tilhørende informasjon, kan ikke slettes, da myndighetene setter krav til at denne informasjonen oppbevares en viss tid.

Epost, chat og andre henvendelser:

Meldinger vi mottar på epost, chat, facebook, sms eller andre tilsvarende kanaler blir ikke aktivt slettet da disse antas å ikke inneholde noe sensitiv informasjon, samt vurderes som fordelaktig å beholde for å lettere kunne yte god kundeservice – ofte basert på tidligere henvendelser. Unntaket er dersom innholdet åpenbart er av sensitiv karakter, eller av andre grunner ikke egner seg for arkivering. Dette er dog ingen garanti for at dataene vil bli oppbevart over lengre tid, sletting vil innimellom også forekomme også her.

Teknisk informasjon og statistikk:

I forbindelse med bestillinger vil enkel statistikk som tidspunkt og IP-adresse bli registrert. Dersom bestillingen er knyttet til registrert kundekonto, vil det også finnes informasjon om tidligere ordrer, aktive handlekurver, ønskeliste og produktomtaler.

Tredjeparter:

Som bedrift og nettbutikk, så har vi inngått avtaler med flere tjenesteleverandører. Litt avhengig av dine preferanser og valg, så vil en eller flere av disse kunne motta noe informasjon om deg. Vi har her beskrevet hvem som motta hvilken informasjon, og til hvilken bruk – slik at du enklere kan ta stilling til hvilke tjenester hos oss du ønsker å benytte:

Visma Digital Commerce

Vi benytter Visma Digital Commerce som driftsleverandør av vår nettbutikkløsning. For å kunne bistå oss med teknisk hjelp har Trollweb tilgang til vårt administrasjonspanel inklusive kundedata som ligger der. Slike data er begrenset til person- og betalingsinformasjon nevnt ovenfor, samt teknisk informasjon og statistikk. Som driftsleverandør har de også tilgang til de samme data via sine servere og backupløsninger. Ingen sensitiv informasjon som personnummer, detaljer om bank- og kredittkort eller tilvarende (nevnt nedenfor) overføres til Trollweb. Trollweb eies av Visma. Informasjon om personvern: https://www.visma.com/privacy-statement/ [ekstern lenke]

Klarna Norge AS

Vi benytter Klarna for å kunne tilby betaling med faktura eller delbetaling for kunder som ønsker dette. For å kunne tilby deg å bruke Klarnas betalingsmetoder, er vi nødt til å dele visse opplysninger om deg med Klarna. Dette skjer bare dersom du velger Klarna som betalingsmetode. Klarna bruker opplysningene til å bedømme om du kvalifiserer til å bruke betalingsmetodene deres. Opplysningene som brukes er navn, adresse, e-postadresse, telefonnummer, betalingshistorikk samt bestillingsinformasjon slik som betalingsmetode, frakttype, bestillingsdetaljer og lignende.

Bruken av slike opplysninger reguleres i samsvar med gjeldende personvernlovgivning og Klarnas personvernerklæring.

Nets / Teller

Vi benytter Nets og Teller for å kunne tilby betaling med bankkort for kunder som ønsker dette. Nets / Teller vil i slike tilfeller be om personinformasjon, inklusive kortdetaljer. Informasjon om personvern: https://www.nets.eu/GDPR/Pages/Privacy-notice-for-nets.aspx [ekstern lenke]

Posten Norge AS

Vi benytter Posten / Bring til forsendelse av bestillinger. Informasjon som overføres i den sammenheng er navn, adresse, telefonnummer, epost-adresse og ordrenummer. Informasjon om personvern: https://www.bring.no/privacy-policy [ekstern lenke]

Consignor Group AS

Vi benytter Consignor til å administrere forsendelser som skal overleveres Posten. Informasjon som overføres i den sammenheng er navn, adresse, telefonnummer, epost-adresse og ordrenummer. Informasjon om personvern: https://www.consignor.com/data-security/ [ekstern lenke]

Google

Vi benytter Google Analytics for å analysere trafikken på våre nettsider, disse dataene er anonymisert og kan ikke knyttes til person. Dataene oppbevares av Google i 38 måneder. Informasjon om personvern: https://policies.google.com/privacy/update?hl=no [ekstern lenke]

Clerk.io

Vi benytter Clerk.io for å analysere hvilke varer liker hos oss, disse dataene er anonymisert og kan ikke knyttes til person. Dataene oppbevares av Clerk.io i X måneder. Informasjon om personvern: https://www.clerk.io/[ekstern lenke]

ZenDesk

Mailchimp

Vi benytter Mailchimp til utsendelse av sporadisk epost-markedsføring (nyhetsbrev) for kunder som ønsker dette. Påmelding er valgfritt, og det kreves dobbel verifisering (double opt in) for sikre at påmelding er reell - med mulighet for enkel 'ett-klikks' avmelding fra nyhetsbrev eller din kundekonto om dette ønskes. Informasjon som lagres er epostadresse (påkrevd) samt navn (valgfritt). I tillegg opparbeider Mailchimp enkel teknisk- demografisk- og interaksjonsstatistikk som kan benyttes til å analysere trafikken. Informasjon om personvern: https://mailchimp.com/legal/privacy/ [ekstern lenke]

TradeTracker

Vi benytter TradeTracker til til Affiliatesamarbeid. Om du lander på våre sider via TradeTracker eller en av dere Affiliatesider vil informasjon om en eventuell handel returneres til de som grunnlag for utbetaling til den aktuelle Affiliate. Informasjon som overføres er ordrenummer og netto salgssum. Informasjon om personvern: https://tradetracker.com/no/privacy-policy/ [ekstern lenke]

Performission

Vi benytter Performission til til Affiliatesamarbeid. Om du lander på våre sider via TradeTracker eller en av dere Affiliatesider vil informasjon om en eventuell handel returneres til de som grunnlag for utbetaling til den aktuelle Affiliate. Informasjon som overføres er ordrenummer og netto salgssum. Informasjon om personvern: https://www.performission.no/terms-of-use/ [ekstern lenke]

Behandlingsansvarlig:

Reverie AS
Pb. 254, Alnabru
0614 Oslo

kundeservice@klokker.no

Hvis du ønsker å vite hva slags informasjon vi har lagret om deg, forandre informasjon vi har lagret om deg, eller slette informasjonen vi har lagret om deg? Ta i så fall kontakt på kundeservice@klokker.no, så hjelper vi deg gjerne.